середа, 9 вересня 2015 р.

Програма « Здоров’я учасників навчально – виховного процесу» на 2015-2018р.р.


                         Програма
               « Здоров’я  учасників
    навчально – виховного процесу»
                на 2015-2018р.р.                                             
  ЗМІСТ

                            
1.    Сучасний стан ………………………………………………………2
2.    Обґрунтування………………………………………………………4
3.    Основна мета та завдання програми………………………………5
4.    Організація управління комплексною оздоровчою програмою...6
5.    Очікувані результати……………………………………………….7
6.    Основні напрямки діяльності в рамках програми………………..8
7.    Заходи щодо реалізації програми……………………………….....8
·       Валеологічна корекція та оптимізація навчально-виховного процесу………………………………………………………...8
·       Соціально-психологічне та духовне здоров’я……………..12
·       Фізкультурно-оздоровча робота……………………………15
·       Медичне забезпечення………………………………………17














СУЧАСНИЙ СТАН
За даними  Міністерства охорони здоров’я близько 90% учнів мають відхилення у здоров’ї, а більше половини – незадовільну фізичну підготовку, 62% дітей віком 12-14-ти років мали досвід уживання алкоголю, кожна друга дитина доросліше 15-ти років палить, кожен п’ятий підліток 15-18-ти років вживає наркотики.
Швидкими темпами у країні продовжує поширюватись епідемія ВІЛ-інфекції та СНІДу. І тут молодь становить особливу категорію ризику: кожен другий ВІЛ-позитивний – це молода людина 15-29 років.
Комісією Дрогобицького районного територіального об’єднання  в 2015 році проведено поглиблений медичний огляд школярів Дрогобицького району,а також  працівниками  Ясенице – Сільнянської лікарської  амбулаторії проведено медичний огляд 120 школярів. Виявлено 57 патологій. По нозологічних одиницях:
                                               по району                           по селу
1.Пониження гостроти зору -            224                                       18
       2.Хвороби органів слуху -                  24                                         2
       3.Гіпертрофія мигдаликів -               663                                       13
       4.Бронхільна астма -                           43                                         -
        5.Інші хронічні захворювання
       органів дихання -                               59                                    2
6.Порушення постави -                       371                                           -
7.Сколіоз -                                           168                                               7
8.Дискенезії ж/в шляхів -                    89                                                2
9.Інші хвороби органів травлення -    99                                               2
     10.Вроджені вади серця -                     25                                              -
     11.Хрон.захв. системи кровообігу -    14                                              -
12. Хрон. хвороби сечостатевої системи – 50                                -
13. Енурез -                                            37                                              2
14.Дефекти мови -                                    5                                             3
15.Вегетосудинна дистонія -                69                                             2
16.Захворювання ЦНС -                           9                                             -
17.Епілепсія -                                             9                                            -
18.Захворювання шкіри -                        13                                           -
19.Цукровий діабет -                               13                                           1
20.Ожиріння -                                         125                                          1
21.Дифузний зоб 1-го ст. -                  1424                                           -
22.Вроджені аномалії -                            34                                          2
         Крім того потребує санації
порожнини рота -                                  3045                                       56
Аналіз захворюваності дитячого населення по Дрогобицькому району за даними райСЕС та по Ясенице – Сільнянському НВК за даними лікарської  амбулаторії показує  щорічний ріст захворюваності майже по всіх нозологічних одиницях.
Педагогічний колектив Ясенице – Сільнянського НВК працює у напрямку створення і впровадження в практику здоров’язберігаючих, здоров’яформуючих та здоров’язміцнюючих технологій, які сприяють ефективності навчально-виховного процесу, створює освітній простір.
Забезпечує валеологічний напрямок проведення будь-якого уроку: розробляє задачі, диктанти, вправи та інші завдання , які мають зазначену спрямованість.
Значну увагу приділяє активній участі школярів як в оволодінні основами здорового способу життя та його пропаганді, так і в оздоровчих програмах різних напрямків, зокрема формування здорового способу життя. Традиційними стали в НВК пропагандистські тижні, присвячені актуальним проблемам охорони здоров’я: профілактиці тютюнокуріння, наркоманії, вживання алкоголю, ВІЛ/СНІДу, туберкульозу, застудних захворювань, травматизму, насиллю та інше.
Аналізуючи причини та фактори, що впливають на стан здоров’я дітей, слід зазначити, що нині викликає значну стурбованість обсяг навчального навантаження, який зазвичай перевищує гігієнічні нормативи від 14-18% у молодших класах, до 19-22% у старших. Відповідно перевищення тривалості виконання домашніх завдань становить від 74 до 86% випадків.
Необхідно, як обов’язкові, ввести програми, які б надавали дітям і підліткам знання та навички здорового способу життя, формування моральних та духовних цінностей, відповідальних уявлень про сім’ю, безпечну поведінку.
Оскільки визначною умовою психічного, фізичного та соматичного здоров’я є моральне здоров’я, то першоосновою реалізації програми «Здоров’я учасників навчально-виховного процесу» має бути робота, спрямована на формування саме морального здоров’я учнів.
Однією з причин явно незадовільного стану репродуктивного (в т.ч. статевого) здоров’я дітей і підлітків та неефективності заходів його покращення є відсутність цілісної картини, яка б віддзеркалювала реальне становище, крім того наявні цифрові статистичні дані, результати соціологічних досліджень, спрямованих на вивчення й аналіз окремих й різноманітних аспектів життя дітей й підлітків, часто є суперечними і недостовірними. Тому першим кроком до позитивних рушень має стати ретельний аналіз ситуацій, проведений за відповідними стандартами.
Кожен навчальний рік починаємо з аналізу здоров’я учнів (вихованців) освітнього закладу, а отже валеологічного  моніторингу. Визначаємо індивідуальний  рівень здоров’я у вересні (базовий контроль), надання допомоги у фізичному розвитку та поліпшення здоров’я учнів 1 класів і порівняння даних базового контролю у кожному наступному класі. Останнє ставить за мету допомогти учням прослідкувати динаміку свого фізичного розвитку та накреслити шляхи його поліпшення та зміцнення його здоров’я.  




ОБГРУНТУВАННЯ
Програма спрямована на збереження та зміцнення здоров’я дітей, формування в них навичок безпечної поведінки.
Пріоритетним завданням цієї програми є навчання у дитини відповідального ставлення до власного здоров’я та здоров’я оточуючих. Це здійснюватиметься шляхом:
- створення здоров’язберігаючого середовища;
- формування здорового способу життя через;
а) валеологізацію змісту навчальних предметів;
б)систему позакласної освіти;
в) викладання предмету «Основи здоров’я»;
- активізації спортивно-оздоровчої роботи.
Аналіз стану здоров’я учасників навчально-виховного процесу в НВК  зумовив потребу у прийнятті комплексної програми зміцнення і збереження здоров’я дітей, яка буде реалізуватися на такому організаційному рівні:

- поетапне залучення всіх класних колективів до реалізації даної програми;

- визначення чітких функцій учасників реалізації програми;

- залучення для консультативно-методичної діяльності профільних спеціалістів, ,представників громадських організацій , науковців ДДПУ ім.І.Франка факультету  фізичного виховання (договір із ДДПУ ім.Франка з факультетом  фізичного виховання ).

- забезпечення якісного підвищення кваліфікації педагогічних кадрів, що реалізують дану програму;

- фінансове забезпечення інформаційно-методичної та матеріально-технічної бази НВК .







ОСНОВНА МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ПРОГРАМИ

Метою програми є збереження та покращення стану здоров’я дітей Ясенице – Сільнянського НВК . Для реалізації цієї мети необхідно вирішити 3 основні блоки завдань:
1.Стан освітнього процесу і стан здоров’я дітей  НВК:
·       діагностика стану здоров’я дітей всіх вікових категорій (від народження до закінчення школи);
·       розробка критеріїв комплексної оцінки стану здоров’я (фізичні, психологічні та фізіологічні аспекти);
·       створення інформаційної бази психологічних, педагогічних, екологічних, санітарно-гігієнічних, медичних та інших складових стану здоров’я дітей села Ясениця - Сільна ;
·       виявлення шкільних проблем (по кожному класу зокрема і в цілому поНВК), їх аналіз на основі закономірностей розвитку дитини та пошук шляхів їх усунення;
·       виявлення «груп ризику» щодо шкільної та соціальної дезадаптації ( на всіх рівнях).
2. Комплексна стратегія, спрямована на покращення стану здоров’я дітей та підлітків:
·       удосконалення  системи підготовки та перепідготовки кваліфікованих спеціалістів;
·       розробка і запровадження нових психологічних, педагогічних, валеологічних та медичних методів корекції;
·       створення позитивної мотивації на збереження та поліпшення здоров’я.
3. Оцінка ефективності роботи щодо реалізації програми:
·       створення та запровадження методів оцінки соціально-психологічної та економічної ефективності програми;
·       використання нових технологічних методів корекції та реабілітації в НВК , де є діти з різними вадами порушень в фізичному і психічному розвитку;злагодженість дій засобів масової інформації, громадських організацій, фонду ДДПУ ім.І.Франка  у створенні системи і механізмів громадської підтримки програми.


ОРГАНІЗАЦІЯ УПРАВЛІННЯ КОМПЛЕКСНОЮ
ОЗДОРОВЧОЮ ПРОГРАМОЮ
1.Створити шкільну робочу групу з призначенням координаторів з напрямку «Здоров’я учасників навчально-виховного процесу»
До 01.08.2018,
                                                                                       Дирекція НВК
2.Ознайомити педагогічний  колектив із змістом та завданнями програми НВК , зобов’язати розробити напрямки діяльності щодо впровадження програми
                                                                                      До 01.08.2018
 Дирекція НВК
3.Повідомляти громадськість села через дошки оголошень інформацію та зустрічі з батьками учнів НВК про хід виконання шкільної програми «Здоров’я учасників навчально-виховного процесу» з метою формування ціннісних орієнтацій широких верств населення до здоров’я.
Протягом 2015-2018рр.,
 Педагогічний  колектив НВК

4.Контролювати реалізацію програми та результати її виконання.
2015-2018рр.,

Дирекція НВК











ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

1.         Створення системи комплексного моніторингу стану здоров’я  учнів.
2.         Стабілізація кількості шкільних захворювань на рівень 2007 року.
3.         Зниження поведінкового ризику, що створює загрозу для життя.
4.         Зменшення кількості учнів, що вживають тютюн, алкоголь, наркотики.
5.         Інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських рішень на рівні НВК.
6.         Забезпечення статистичного обліку, контролю й аналізу фізичного стану та рівня здоров’я школярів.
7.         Підвищення зацікавленості працівників НВК у зміцненні здоров’я учнів.
8.         Забезпечення умов для практичної реалізації індивідуального підходу в навчанні і вихованні.
9.         Підвищення рівня соціальної захищеності дитячого населення.
10.     Покращення соціально-психологічної ситуації в НВК. Підвищення ефективності психологічної та медичної допомоги дітям.
ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ДІЯЛЬНОСТІ В РАМКАХ ПРОГРАМИ
1.         Валеологічна корекція та оптимізація навчально-виховного процесу.
2.         Психологічна реабілітація та корекція соціально-психологічного та духовного здоров’я.
3.         Забезпечення відповідного рівня фізкультурно-оздоровчої роботи.
4.         Забезпечення якісного медичного обслуговування.








ЗАХОДИ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОГРАМИ

ВАЛЕОЛОГІЧНА КОРЕКЦІЯ ТА ОПТИМІЗАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ:
І Здорове харчування:
1.1. Забезпечити збалансоване різноманітне харчування та віднайти шляхи здешевлення продуктів харчування шляхом відновлення роботи на  пришкільній навчально – дослідній   ділянці.
Протягом 2015-2018рр.
                           Дирекція НВК ,зав.навчально-дослідною ділянкою

1.2. Забезпечити виконання нормативних  документів, розпоряджень щодо 100% охоплення пільгових категорій дітей гарячим харчуванням.
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК
ІІ Формування у дітей відповідальності за власне здоров’я:
2.1. Формувати  в дитини особисту відповідальність за власне здоров’я;
Протягом 2015-2018рр.
учасники реалізації програми
2.2. Впроваджувати новітні оздоровчі технології та медикаментозні способи оздоровлення;
Протягом 2015-2018рр.
Педагогічний колектив
2.3. Активізувати валеологічне та превентивне навчання і виховання;
Протягом 2015-2018рр.
Психолог
2.4. Розширювати сфери впливу щодо запобігання зростання дитячих і підліткових узалежнень;
Протягом 2015-2018рр
Педагог-організатор
Психолог.
2.5. Широко запроваджувати превентивну діяльність щодо попередження ІХПСШ та ВІЛ/СНІДу;
Протягом 2015-2018рр.
Педагог-організатор,
психолог,вчитель біології
2.6. Здійснювати просвітницьку та інформаційну діяльність щодо формування відповідального ставлення до репродуктивного здоров’я;
Протягом 2015-2018рр.
Учасники  програми
2.7. Впроваджувати наявні медико-просвітницькі програми рекомендовані управлінням охорони здоров’я;
Протягом 2015-2018рр.
                                                          Учасники програми,
                                      працівники місцевої лікарської амбулаторії
2.8. Забезпечувати впровадження профілактичних заходів щодо стоматологічної патології в т.ч. гіпоплазії емалі зубів, захворювань ротової порожнини та гігієнічних навичок догляду за зубами;
Протягом 2015-2018рр.
Педколектив,стоматолог
місцевої амбулаторії
2.9. Проводити щорічний аналіз результативності впровадження медико-просвітницької програми, зокрема підвищення активності щодо участі в протиепідемічних заходах;
 Щорічно протягом 2015-2018рр.
ІІІ Кадрове забезпечення в закладах освіти:
3.1. Забезпечувати курсову перепідготовку вчителя, який викладає курс «Основи здоров’я».
Щорічно.
Дирекція НВК

3.2. Запровадити систему семінарів, тренінгів з профілактики та формування здорового способу життя для вчителів НВК .
Протягом 2015-2018рр.
Мазурак Г.В.

3.3. Проводити презентаційні науково-практичні конференції, семінари, «круглі столи», з метою впровадження нових освітніх технологій валеологічної освіти;
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК
3.4. Створити та поповнювати комп’ютерну базу даних в системі інформаційного  забезпечення з інформування позитивної мотивації на здоровий спосіб життя;
Протягом 2015-2018рр.
Мазурак Г.В.
3.5. Створити програмно-методичний банк аудіовізуальних та технічних засобів навчання з валеологічної тематики;
Протягом 2015-2018рр.
Мазурак Г.В.
3.6.Взяти участь у пошуковій діяльності творчих груп з вивчення та впровадження нових здоров’язберігаючих технологій»;
Протягом 2015-2018рр.
Мазурак Г.В.
3.7.Взяти участь у забезпеченні видавництва інформаційно-методичної літератури, рекомендацій, посібників, буклетів, брошур на рівні району. Створити на базі НВК відеотеку з питань валеології;
Протягом 2015-2018рр.
Мазурак Г.В.

3.8. Запровадити в практику роботи валеоаналіз уроку
                                                                                     Постійно
                                                                                    Мазурак Г.В.
ІV Керівництво і контроль:
4.1. Контролювати дотримання санітарно-гігієнічних вимог щодо забезпечення відповідності шкільних меблів, повітряного режиму, освітлення, корекції зору, фізкультпауз та фізкультхвилинок, вологого прибирання;
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК
4.2. Забезпечити дієвість заходів щодо зменшення дитячого травматизму;
Протягом 2015-2018рр.
Педколектив
4.3. Контролювати дотримання схеми інтенсивності погодинного навантаження учнів згідно з діючим санітарно-гігієнічним нормами;
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК
4.4. Привести  у відповідність до навчальних планів об’єм тижневих навантажень, не допускати навантаження школярів домашніми завданнями понад діючі нормативи;
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК

4.5. Заслухати на  засіданні педагогічної  ради НВК про  роботу  педколективу над  проблемою «Потреба у здоровому способі  життя як ознака компетентності  особистості»  
                                                                2018 рік
                                                               Дирекція НВК
4.6.Здійснювати постійний контроль за  систематичним 
проведенням  роботи з виконання вимог з охорони дитинства , техні-
ки безпеки , санітарно-гігієнічних та протипожежних норм.
                                                                            

           4.7.Здійснювати контроль за нормами освітлення в усіх нав-
чальних приміщеннях .Меблі у кабінетах розташувати та промарку-
вати згідно з віковими особливостями учнів.
СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНЕ ТА ДУХОВНЕ ЗДОРОВ’Я
І Психологічна реабілітація та корекція:
1.1. Забезпечити діяльність соціально-психологічної служби в НВК .
Протягом 2015-2018рр.
                                                                                               Психолог
1.2.Проводити цільові соціально-психологічні дослідження щодо виявлення груп ризику шкільної і соціальної дезадаптації;
Протягом 2015-2018рр.
Психолог
освіти
1.3.Організувати роботу дитячо-підліткового телефону «Довіра» за рахунок сучасних інноваційних технологій;
Протягом 2015-2018рр.
Психолог

1.4. Сприяти формуванню інтелектуально та духовно розвиненої особистості учнів з урахуванням їхніх вікових індивідуальних особливостей, здібностей, нахилів та інтересів;
Протягом 2015-2018рр.
Педколектив
1.5. Формувати у вчителів потребу змінити стереотипи щодо взаємовідносин з учнями та процесу навчання відповідно до валеокультури;
Протягом 2015-2018рр.
Психолог
1.6. Надавати психологічну допомогу батькам через психологічний консультпункт.
Протягом 2015-2018рр.
Практичний  психолог


ІІ Духовне здоров’я:

2.1. Забезпечити наступність  морального, сімейного і шкільного виховання засад здорового способу життя;
Протягом 2015-2018рр.
Педколектив

2.2.Створити тренінгові курси «Валеологія – психологія-християнська етика»;
Протягом 2015-2018рр.
Практичний психолог
Вчитель християнської етики

2.4.Сприяти відродженню принципів етновалеології, використання досвіду піклування українського народу про здоров’я дитини;
Протягом 2015-2018рр.
Педколектив

2.5.Створити сприятливі соціально-психологічні умови для формування здоров’я дитини;
Протягом 2015-2018рр.
Педколектив

2.6. Запроваджувати превентивні заходи щодо дітей і підлітків, що перебувають  у кризових життєвих ситуаціях;
Протягом 2015-2018рр.
Практичний психолог
Педагог-організатор
2.7. Впроваджувати нові технології формування культури здоров’я, широко впроваджувати у навчально-виховний процес елементи етики, екології, естетики.
Протягом 2015-2018рр.
Педколектив
 2.8 .Проводити конкурс малюнків,світлин «Здоров’я  очима  дітей».                                                                 Протягом року , класні керівники



ФІЗКУЛЬТУРНО-ОЗДОРОВЧА РОБОТА
1.         Підняти рівень фізкультурної освіти учасників навчально-виховного процесу шляхом створення Школи сприяння здоров’ю школярів , дидактичного наповнення змісту уроку фізичної культури, пріоритетів у проведенні урочної та позаурочної роботи;
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК
2.         Розробити методи заохочення до занять фізичної культури дітей різних категорій(групи, класу)
Протягом 2015-2018рр.
Вчитель фізкультури
3.Удосконалити систему експрес-діагностики стану здоров’я школярів на основі «паспорта здоров’я», розробленого Інститутом фізичної культури та Львівським обласним управлінням комітету з фізичного виховання та спорту;
Протягом 2015-2018рр.
Вчитель фізкультури
4. Ввести в заняття з фізичної культури елементи коригуючої  гімнастики з метою профілактики остеохондрозу та викривлень хребта;
Протягом 2015-2018рр.
Вчитель фізкультури
5. Продовжити практику впровадження різних видів структурної організації   уроків фізичної культури;
Протягом 2015-2018рр.,
Вчитель фізкультури
6. При оцінюванні фізичної підготовленості учнів (вихованців) використовувати рейтингову систему, а також враховувати приріст результатів відносно вихідних даних одного і того ж учня;
Протягом 2015-2018рр.
Вчитель фізкультури
7.Поширювати  досвід роботи НВК щодо діяльності гуртків та   секцій у вихідні дні;
Протягом 2015-2018рр.
Вчитель фізкультури
8. Забезпечувати в освітніх закладах при проведенні спортивно-масових змагань,   свят  умови , які сприяли б зміцненню здоров’я та вносили позитивне емоційне забарвлення, виховувати позитивні особистісні риси характеру;
Протягом 2015-2018рр.
Вчитель фізкультури
9. Брати участь у проведенні щорічних районних відкритих оглядів-конкурсів «На кращу школу здорового способу життя»
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК
10.Забезпечувати санітарно-гігієнічні умови та техніку безпеки на уроках (заняттях) з фізичної культури та позакласних заходах;
Протягом 2015-2018рр.
Вчитель фізкультури
11.З метою оцінки ефективності виконання оздоровчої програми проводити щорічне повторне діагностичне обстеження рівня фізичного здоров’я учнів;
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК

12.Постійно зміцнювати матеріально – технічну  базу  спортивного залу . Щорічно поновлювати куток
                                                                         Вчитель фізкультури
13.Обладнати згідно нормативних  вимог шкільне футбольне  поле.
                                                                До 2017р.
                                                                Молодь села
                                                                Вчитель фізкультури
14.Дообладнати  згідно  нормативних  вимог  спортивно – ігровий  майданчик  для дітей –дошкільнят , для  молодших  школярів.
                                                                                    До вересня 2016р. 
                                                                         Вчителі – класоводи ,
                                                                 вихователі дошкільної  групи
15.Активізувати  в НВК стабільний руховий режим учнів (ранкова
зарядка ,уроки фізкультури ,рухові паузи на уроках та перервах,
робота спортивних гуртків , секцій.
МЕДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НВК
1.         Провести комплексну оцінку стану здоров’я учнів та вчителів;
Щорічно протягом 2015-2018рр.
ДРТМО,місцева амбулаторія
2.         Розробити згідно з даними моніторингу стану здоров’я та захворюваності санітарно-оздоровчі заходи, провести корекцію режиму навчання у відповідності до вимог нормативних документів;
Протягом всього періоду,
Дирекція НВК
3.         Посилити медичний контроль (на всіх рівнях) за станом здоров’я та оздоровлення дітей, що відносяться до «групи ризику» та диспансерних хворих;
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК,місцева амбулаторія
4.         Забезпечити дієвий медичний контроль за організацією та проведенням уроків фізичної культури;
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК
5.         Проводити заходи, спрямовані  на підвищення гігієнічної культури учнів, а саме:
а) висвітлювати питання профілактики інфекційних захворювань та здорового способу життя на уроках мови, літератури (читання), природознавства, фізкультури і т.д.;
б) проводити гігієнічне виховання у системі позакласної, позашкільної освіти, факультативних заняттях та заняттях у гуртках;
в) проводити конкурси, вікторини, олімпіади, свята, тематичні вечори, бесіди, інформації через шкільний радіовузол, демонструвати  відеофільми на гігієнічну тематику.
Протягом 2015-2018рр.
6.         Проводити заходи, спрямовані на підвищення рівня гігієнічної культури батьків (інформування, бесіди, лекції, консультації, заняття у системі «університетів культури здоров’я» тощо:
Протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК ,
працівники місцевої амбулаторії
8.Проводити щорічний аналіз результативності впровадження медико-просвітницької програми, зокрема, підвищення активності учасників навчально-виховного процесу та батьківської громадськості в профілактичних та протиепідемічних заходах.
Щорічно протягом 2015-2018рр.
Дирекція НВК

9.Обов’язкова профілактика йододефіциту;
Щорічно протягом 2015-2018рр.
Працівники місцевої амбулаторії
10.Забезпечувати якісне проведення медичного огляду учнів на початок  навчального року.
Щорічно протягом 2015-2018рр.
Працівники місцевої амбулаторії
11.Зміцнювати матеріальну базу  медичної   кімнати .
                                                         Постійно
                                                          Дирекція НВК
12.Щоквартально  випускати «Санбюлетень»













                                           Ясенице – Сільнянський  НВК
«загальноосвітній  навчальний  заклад – дошкільний
                                навчальний заклад»









                             Програма
               « Здоров’я  учасників
    навчально – виховного процесу»
                на 2015-2018р.р.






                                        Затверджено  рішенням педради  НВК
                                                    08.09.15р. протокол №5


                               

                                                 

Немає коментарів:

Дописати коментар